جهاد دانشگاهی، نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی،

خط تولید ماده شیرین كننده آب شور در البرز راه اندازی می شود

خط تولید ماده شیرین كننده آب شور در البرز راه اندازی می شود

البرز یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری البرز که موفق شد ماده شیرین کننده آب شور را تولید نماید اعلام نمود خط تولید ماده شیرین کننده آب شور در پارک علم و فناوری البرز راه اندازی میشود.



زهرا سلطانی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری البرز با بیان این خبر اظهار داشت: محصول TMC یک ماده شیرین کننده آب است که توسط این شرکت بازار می شود.

به گزارش بی دانلود به نقل از ایسنا، وی ضمن اشاره به این که این محصول مهم با هدف صادرات دنبال می شود اظهار داشت: با حمایت دستگاههای مختلف همچون صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری البرز، بزودی خط تولید این محصول در پارک هم راه اندازی می شود.

مدیرعامل شرکت حافظ وارش البرز ضمن اشاره به این که ۴۰ نیروی دانش آموخته و متخصص در این شرکت فعالیت دارند اظهار داشت: مهم ترین مشکلات ما در زمینه تولید، تأمین تسهیلات و حمایت های لازم است و می خواهیم از حمایت های صندوق جهت راه اندازی و توسعه خطوط تولیدی و همینطور تولید دیگر محصولات خود استفاده نماییم.

وی اضافه کرد: این شرکت دانش بنیان موفق شد یکی از پیش ماده های اصلی تهیه لایه سوم از جنس پلی آمید غشای تصفیه آب به روش اسمز معکوس را تولید و روانه بازار نماید؛کاربرد این محصول تصفیه و شیرین سازی آب است.

سلطانی اظهار داشت: نام این محصول "تری مزوییل کلراید" است؛ این محصول با نام مخفف (TMC)یکی از پیش ماده های اصلی تهیه لایه سوم از جنس پلی آمید غشای تصفیه آب به روش اسمز معکوس است که در اثر واکنش با پیش ماده دیگر بر روی سایر لایه ها سنتز می گردد وکاربرد آن تصفیه و شیرین سازی آب است.

سلطانی اضافه کرد: این محصول ضمن برخورداری از دانش فنی بالا آنالیزهای تایید کننده ساختار و درجه خلوص را دارا ماست. شرکت محصول TMCرا از همان ابتدای امر با هدف فروش صادراتی در فرایند تولید قرار داده است و مقاصد صادراتی غالباً کشورهای آسیای شرقی و حوزه خلیج فارس است.

سلطانی به تولیدات دیگر این شرکت دانش بنیان اشاره نمود و اظهار داشت: این شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری البرز همینطور در ماه های گذشته موفق شد به دانش فنی گلایکولیک اسید و گلی اگزیلیک اسید و همینطور "آنزیم لیپاز" آنزیم محلول در آب مورد استفاده در متابولیسم تری گلیسریدها دست یابد؛ این محصول در صنایع نساجی برای رنگرزی پارچه به کار می آید. "گلی اگزالیک اسید" بعنوان ماده خنثی کننده در محصولات مراقبت از پوست و همینطور در تولید کودهای شیمیایی کاربرد دارد.





منبع:

1400/05/05
23:31:55
0.0 از 5
1063
تگهای خبر: تولید , دانش بنیان , فروش , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
beedownload بی دانلود