پرواز آزمایشی موفقیت آمیز یک سیستم پرتاب موشک

پرواز آزمایشی موفقیت آمیز یک سیستم پرتاب موشک

به گزارش بی دانلود ممکنست ساخت یک ˮسیستم پرتاب موشک جایگزینˮ که فضاپیماها را به مدار پرتاب می کند چیزی شبیه سناریوی یک فیلم علمی تخیلی به نظر برسد، اما یک استارت آپ آمریکایی گامی مهم در جهت تحقق این رؤیا برداشته و درحال تبدیل این رؤیا به حقیقت است.


به گزارش بی دانلود به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، استارت آپ "SpinLaunch" مستقر در کالیفرنیا از شرکت هایی است که این ایده را مطرح و عملی کرد و ماه گذشته نیز پرواز آزمایشی نمونه اولیه شتاب دهنده زیرمداری خودرا بعد از قرار دادن یک پرتابه در آن و پرتاب آن به فضا، با موفقیت در نیومکزیکو به انتها رساند.
این سیستم با اتصال یک موشک به یک بازوی چرخان غول پیکر یک سانتریفیوژ مهر و موم شده و سپس چرخاندن آن با سرعت چند برابر صوت کار می کند. در مرحله بعد پرتابه رها شده و به سمت فضا پرتاب می شود و برنامه نهایی نیز این است که وسیله پرتاب رها شده به سمت مدار به زمین بازگردد تا بتوان باردیگر از آن بهره برد.
این فناوری انرژی جنبشی به کار رفته در این سیستم بعنوان جایگزین سازگار با محیط زیست برای موشک های مبتنی بر سوخت در نظر گرفته شده است، گرچه هزینه ای که این شرکت برای طراحی آن صرف کرده، تا حالا فاش نشده است.
سیستم SpinLaunch همین طور قادر به حمل بار بیشتری است، برای اینکه فضای کمتری برای نگهداری سوخت موشک مورد نیاز است. موشک های سنتی از یک تقویت کننده بزرگ برای پرتاب یک وسیله از زمین به فضا استفاده می نمایند و این به آن معناست که بیشتر جرم آنها در هنگام پرتاب، سوخت است که این مساله میزان فضای لازم برای حمل بار را محدود می کند.
این شرکت در تلاش است تا کاری کند که وسیله نقلیه مداری آنها در نهایت بتواند حدود ۴۴۰ پوند (۲۰۰ کیلوگرم) بار را به مدار حمل کند. آزمایش اخیر آنها نیز با موفقیت به پایان رسید. این شرکت می خواهد حدود ۳۰ آزمایش از این قبیل را طی ۶ تا هشت ماه آتی در فرودگاه اسپیس پورت آمریکا در نیومکزیکو انجام دهد.


1400/08/20
17:01:36
0.0 از 5
718
تگهای خبر: استارت آپ , سیستم , طراحی , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
beedownload بی دانلود