در معاونت فناوری دانشگاه آزاد صورت گرفت

آماده سازی پیش نویس سند توسعه کسب و کارهای روستایی

آماده سازی پیش نویس سند توسعه کسب و کارهای روستایی

به گزارش بی دانلود قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از آماده سازی پیش نویس سند توسعه کسب و کارهای روستایی در معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اطلاع داد.


به گزارش بی دانلود به نقل از ایسنا، دکتر وحید ضرغامی در گردهمایی روسای شورای پژوهش و فناوری استان ها اظهار داشت: یکی از اقدامات صورت گرفته در دوسال و نیم گذشته از عمر معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی تدوین آئین نامه بازار و سراهای نوآوری بود که البته در نظام جدید اختیارات استان ها افزوده شده است.

وی ادامه داد: آئین نامه پشتیبانی از فعالیت فناورانه اعضای هیئت علمی در چارچوب دو فراخوان اجرایی شده است. در فراخوان اول ۴۳۵ عضو هیئت علمی شرکت کردند و در فراخوان دوم این تعداد حدود ۴ برابر شد. در این میان استان هایی مثل تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و چهارمحال و بختیاری وضعیت بهتری نسبت به دیگر استان ها دارند.
ضرغامی با اشاره به اینکه تلقی ما این است که هنوز اعضای هیئت علمی فناور دانشگاه آزاد اسلامی را نتوانستیم به صورت کامل وارد این سیستم نماییم، خاطرنشان کرد: ما برای اعضای هیئت علمی فناور گواهی نامه صادر می نماییم که برپایه مختصات سامانه ساجد قابل صحت سنجی است.
قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد تصریح کرد: شاهد این بودیم که دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه آزاد به علت عدم حمایت مناسب از جانب دانشگاه آزاد اسلامی به مراکز دیگر علم و فناوری رجوع می کنند که با ظرفیت بوجود آمده از جانب معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه و تدوین آئین نامه پشتیبانی از دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه ازاد اسلامی انتظار می رود از ظرفیت های دانشجویان فناور در دانشگاه آزاد به نحو شایسته ای استفاده بهینه نماییم. همینطور دانشجویان در مرحله دفاع رساله می توانند با عرضه محصول دانش بنیان در بحث استعدادهای درخشان ظرفیت سازی کنند.
ایشان در ادامه به بخشنامه شرکتهای بهره بردار اشاره نمود و اضافه کرد: دانشگاه آزاد زمین کشاورزی، تجهیزات آزمایشگاهی، زیرساخت های ورزشی و فرهنگی بلااستفاده فراوانی دارد که با تدوین بخشنامه شرکتهای بهره بردار، روسای استان ها می توانند این زیرساخت ها را به افراد فعال و علاقمند واگذار کنند.
ضرغامی ضمن اشاره به پیش نویس سند همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با مناطق آزاد و همینطور سند توسعه کسب و کارهای روستایی، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد دو صدمه عمده در حوزه اقتصاد و برند دارد، البته با ریبرندینگ محقق شده امروز شاهد می باشیم در جذب دانشجو رشد مناسبی صورت گرفته است.
قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد ضمن اشاره به ارزیابی های صورت گرفته در مورد ظرفیت های مغفول تجاری سازی زعفران در کشور، خاطرنشان کرد: در حال تدوین طرح زنجیره تولید زعفران از مرحله تولید بذر تا تجاری سازی در حوزه بین الملل هستیم. برای این طرح نیازمند زیرساخت از ایجاد رشته های مورد نیاز تا تاسیس دانشکده های مرتبط هستیم. در دانشگاه آزاد به زنجیره ارزش فناورانه بعنوان طرح کلان ملی نگاه می نماییم و درصدد ایجاد زیرساخت های مورد نیاز هستیم. از استان ها هم خواسته ایم تا طرح های کسب و کار خویش را در این حوزه ارائه نمایند.




1400/09/30
22:27:01
0.0 از 5
752
تگهای خبر: تولید , دانش بنیان , دانشجو , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
beedownload بی دانلود