ارتقای ایمنی تاسیسات نیروگاهی و پالایشگاهی با ابزار راهبردی بومی

ارتقای ایمنی تاسیسات نیروگاهی و پالایشگاهی با ابزار راهبردی بومی

به گزارش بی دانلود محققان یکی از شرکتهای دانش بنیان یکی از ابزارهای راهبردی صنایع نیروگاهی پالایشگاهی را به منظور ارتقای ایمنی در کشور بومی سازی کردند.


به گزارش بی دانلود به نقل از ایسنا، جواد بهرامی، مدیر بخش تأمین مالی این شرکت دانش بنیان "رپچردیسک" را ابزار راهبردی نیروگاه ها، پالایشگاه ها و اماکن دارای سیستم های تحت فشار به منظور افزایش ایمنی در این صنایع دانست و اظهار داشت: این ابزار کاری شبیه به فیوز در مدار برق را انجام می دهد. موارد استفاده رپچرها، در سیستم هایی است که جریان به شکل سیال عبور کرده و با فشار بالا مواجهند. در چنین شرایطی، رپچرها منفجر می شوند تا کل سیستم نابود نشود.
به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، وی رپچرها را متشکل از یک ورق و دیسک فولادی دانست که عملیات حرارتی روی آن انجام شده و با یکسری عملیات برش خاص، به مرحله تولید می رسند و افزود: این محصول تا به امروز جزو اقلام وارداتی محسوب می شد، ولی ما در این شرکت اولین نمونه های ایران ساخت آنرا طراحی و تولید کردیم.
بهرامی با اشاره به اینکه ایران ساخت شدن این ابزار راهبردی سالیانه ۱۰ میلیون دلار برای کشور صرفه جویی ارزی به همراه دارد، تصریح کرد: در تولید این محصول، علاوه بر مشاوره هایی که از معاونت علمی ریاست جمهوری دریافت کردیم، تسهیلات طرح کلان ملی فناوری جهت راه اندازی خط تولید هم به ما اعطا شد که توانستیم فرایند تولید محصول را توسعه دهیم.




منبع:

1400/10/12
22:50:14
0.0 از 5
930
تگهای خبر: تولید , دانش بنیان , سیستم , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
beedownload بی دانلود