ایجاد مرکز منطقه ای اقیانوس شناسی در بندرعباس کلیدخورد

ایجاد مرکز منطقه ای اقیانوس شناسی در بندرعباس کلیدخورد

به گزارش بی دانلود به همت پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، کلنگ راه اندازی مرکز منطقه ای اقیانوس شناسی در بندر عباس بر زمین خورد.


به گزارش بی دانلود به نقل از ایسنا، بامداد امروز طی مراسمی، کلنگ راه اندازی ساختمان مرکز منطقه ای پژوهش و فناوری اقیانوس شناسی و علوم جوی در شهر بندرعباس استان هرمزگان بر زمین خورد.
با اتمام این پروژه، بندر عباس به قطب تحقیقات اقیانوس شناسی کشور تبدیل خواهد شد.
در این مراسم که به صورت برخط برگزار شد، دکتر بهروز ابطحی رئیس پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی، ایران را کشوری اقیانوسی با سواحل و دریاهای بسیار مهم توصیف کرد و اظهار داشت: با عنایت به موقعیت استراتژیک کشور، هر چه بیشتر مطالعات اقیانوس شناسی انجام دهیم باز هم جای کار زیادی باقی می ماند.
وی ضمن اشاره به مراسم کلنگ زنی ساختمان مرکز منطقه ای پژوهش و فناوری اقیانوس شناسی و علوم جوی در بندرعباس، تصریح کرد: این ساختمان به مساحت ۱۲۰۰ متر و زیر بنای ۲۰۰۰ متر راه اندازی می شود و این مرکز به آزمایشگاه های در رابطه با اقیانوس شناسی، فیزیک دریا، شیمی دریا، زیست شناسی دریا مجهز می گردد.
ابطحی با اشاره به اینکه این مرکز مجهز به محل استقرار محققان برای انجام حقیقات اقیانوس شناسی می شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن در این ساختمان، مرکز اخطار مخاطرات دریایی راه اندازی خواهد شد. این مرکز اخطار برای کشور بسیار حائز اهمیت است؛ چون که کشور با بعضی از مخاطرات دریایی هم مواجه می باشد.
ابطحی، از طریق اندازی مرکز غرب آسیا در این ساختمان اطلاع داد و اضافه کرد: این مرکز با همکاری مشترک جمهوری اسلامی ایران و یونسکو راه اندازی می شود.
رییس اقیانوس شناسی و علوم جوی، افزود: با راه اندازی این مرکز، بندر عباس مرجعیت خویش را در زمینه مطالعات اقیانوس شناسی گسترده تر خواهد نمود.




منبع:

1400/11/18
22:59:10
0.0 از 5
779
تگهای خبر: پروژه , فناوری , محقق
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
beedownload بی دانلود