مشارکت دانشگاه ها برای تدوین سند ملی نوآوری

مشارکت دانشگاه ها برای تدوین سند ملی نوآوری

به گزارش بی دانلود معاون علمی و فناوری رییس جمهوری پارک های علم و فناوری را جزئی از اکوسیستم نوآوری دانست و اظهار داشت: باید همه اجزا در کنار هم کار کنند تا شرکت های دانش بنیان متولد شوند و بخش مهمی از اقتصاد را به خود اختصاص دهند.


به گزارش بی دانلود به نقل از ایسنا، سورنا ستاری امروز در حاشیه جلسه رؤسای پارک های علم و فناوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه شرکت های دانش بنیان بیشتر بر عهده وزارت علوم و پارک های علم و فناوری است؛ البته سازمان های دیگر هم پارک دارند و هم آغاز به تاسیس پارک علم و فناوری کرده اند.
ستاری، پارک های علم و فناوری را یکی از اجزای مهم زیست بوم نوآوری دانست و افزود: در کنار مراکز نوآوری، مراکز رشد، سرمایه گذاری خطرپذیر و غیرخطرپذیر همه کنار هم کار می کنند تا شرکت های دانش بنیان متولد شوند و بخش مهمی از اقتصاد را به خود اختصاص دهند.
وی اظهار داشت: این همدلی باید بین همه سازمان ها همچون وزارت علوم، وزارت کشاورزی و وزارت اقتصاد ایجاد شود تا شاهد رشد شرکت های دانش بنیان و ایجاد آنها باشیم.
دکتر محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم نیز در جمع خبرنگاران اظهار نمود: هدف از این جلسه این بود که فرمان و شعار سال را جدی بگیریم و مشخص شود که چه کاری را در این سال برای تحقق شعار سال باید انجام دهیم.
وی افزود: همین طور تدوین سند نظام ملی نوآوری به وزارت علوم محول شده است. رؤسای پارک های علم و فناوری در تدوین این سند مشارکت دارند.
زلفی گل، اشاره کرد: در تدوین این سند ارتباطات بین مدارس، دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری، بنیاد ملی نخبگان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همه مجموعه هایی را که در توسعه علم و فناوری نقش دارند، احصا می نماییم تا هر کس طرحی دارد به وزارت علوم منتقل کند.
وزیر علوم با اشاره به توقف رشد شرکت های دانش بنیان، تصریح کرد: باید به فکر زایش و رویش این شرکتها باشیم، برای این کار باید در جذب افراد صاحب ایده بهتر عمل نماییم و حمایت های ما افزایش یابد.
وی اشاره کرد: آموزش ها را جدی تر بگیریم و در دانشگاه ها و پژوهشگاه ها به دانشجویان آموزش دهیم که چطور می توانند خلاقیت داشته باشند، صاحب ایده شوند و اگر ایده دارند آن را چگونه با شتاب دهنده ها به اشتراک گذاشته و با آنها ارتباط برقرار کنند تا ایده ها به نوآوری و محصول تبدیل شوند، بطوریکه شاهد زایش و رویش شرکت های دانش بنیان باشیم.




منبع:

1401/01/23
10:26:54
0.0 از 5
730
تگهای خبر: آموزش , ارتباطات , دانش بنیان , دانشجو
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
beedownload بی دانلود