همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک

همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک

به گزارش بی دانلود در نشستی که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار شد، سرپرست پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری ضمن اشاره به توانمندی های این دو مرکز علمی اظهار داشت: مایه افتخار است که بتوانیم آغازگر زمینه تعامل بین وزارت علوم و وزارت بهداشت در حوزه های مختلف باشیم.



به گزارش بی دانلود به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با تاکید بر ظرفیت های علمی و پژوهشی موجود در هر دو مرکز بیان داشت: همکاری دو مجموعه که در قالب تفاهم نامه منعقد شده، دستاوردهای خوبی برای جامعه و سیستم سلامت خواهد داشت و برای جامعه و ایران عزیز منشا خیر و برکت خواهد بود.

دکتر زالی اشاره کرد: وجود پارک علم و فناوری و مراکز رشد در این دانشگاه موجب تسهیل پروسه تجاری سازی محصولات و تولیدات پروژه های مشترک است.

دکتر جوادی محمدی، سرپرست پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری نیز در این جلسه اظهار داشت: مطالبی نظیر ناباروری، تشخیص بیماریهای صعب العلاج و سرطان، بیماریهای قلبی و عروقی، حیوان مدل و ژن درمانی، مهندسی بافت و جذب دانشجوی مشترک از زمینه های مناسب برای همکاریهای مشترک بین دو مجموعه است.

سرپرست پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری اضافه کرد: برخی ظرفیت های پژوهشگاه همچون امکانات آزمایشگاهی درباب تشخیص ویروس اچ پی وی (HPV) و سرطان دهانه رحم و تولید کیت تشخیصی سرطان، بستری آماده برای همکاری دو جانبه است که این تعاملات می تواند در امتداد افزایش امید به زندگی و حفظ و ارتقای سلامت جامعه و کاهش هزینه های خانواده و سیستم سلامت موثر باشد.

پیشنهاد همکاریهای مشترک در قالب سه کمیته با عناوین ژنتیک، پزشکی بازساختی و تجاری سازی از طرف دو طرف عنوان شد.

دکتر زالی موضوعات مطرح شده توسط حاضران نظیر ناباروری، سرطان و بیماریهای قلبی و عروقی را موضوعات روز جامعه در مبحث سلامت برشمرد و همکاری دراین زمینه ها را همگام با سیاست های کلان بهداشتی و سلامت جامعه عنوان نمود. وی همین طور یادآور شد، اگر با مراجعه به موقع بیمار، تشخیص سریع صورت گیرد، روند درمان و معالجه نتیجه بهتری خواهد داشت.

در نشست مذکور، برخی از مدیران دو مرکز نیز حضور داشتند که به بحث و تبادل نظر درباب زمینه های مشترک همکاری پرداختند.





منبع:

1401/04/15
14:53:28
0.0 از 5
579
تگهای خبر: پروژه , تولید , دانشجو , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
beedownload بی دانلود