مذاکرات پژوهشگران ایرانی با آلمان برای صادرات 2 محصول بر پایه نانو

مذاکرات پژوهشگران ایرانی با آلمان برای صادرات 2 محصول بر پایه نانو

یکی از شرکتهای فناور با یکی از شرکتهای کشور آلمان وارد مذاکره برای صادرات دو محصول مبتنی بر نانو شده است که به قول آنها این مذاکرات در مراحل نهایی قرار دارد.


به گزارش بی دانلود به نقل از ستاد نانو، اشکان شمالی مدیرعامل این شرکتهای فناور اظهار داشت: در دوره دانشجویی، در سال ۱۳۹۴ که یک طرح نانویی داشتم، در پاویون ویژه ای که ستاد برای طرح های نانویی در نظر گرفته بود، شرکت کردم. دو سال بعد این شرکت را راه اندازی کردیم و مقرر است سال جاری با حضور در نمایشگاه نانو برنامه های گوناگونی برای معرفی توانمندی های این شرکت داریم.
وی "روانکار ماشین کاری" و "کوانتوم دات پایه کربن" را از محصولات تولیدی این شرکت دانست که موفق به دریافت گواهی نانومقیاس شده است و افزود: هر دو محصول وارد بازار شده است و هم اکنون مشتریان گوناگونی از صنایع مختلف از این محصولات استفاده می نمایند.
شمالی تصریح کرد: اخیرا با یک شرکت آلمانی وارد مذاکره شدیم تا صادرات این محصولات به اروپا صورت گیرد. این مذاکرات در مراحل نهایی است و در صورت موفقیت آمیز بودن، هم محصولات را به اروپا صادر می نماییم و هم نقاط کوانتومی به صورت ماده اولیه به این شرکت که خود محصولات دیگری تولید می کند، فروخته خواهد شد تا از نقاط کوانتومی برای بهبود محصولات این شرکت استفاده گردد.
مدیرعامل این شرکت اظهار نمود: ما به نمایشگاه ایران نانو ۱۴۰۱ تنها بعنوان رویدادی برای فروش محصول نگاه نمی نماییم بلکه فضای ایده آلی برای آشنایی با صنعتگران و مشکلات آنها است. ازاین رو از نظر ما این نمایشگاه یک رویداد B۲B است که در آن شرکتها می توانند با هم وارد گفتگو و تعامل شوند و از کنار این ارتباطات، چاره هایی برای حل مشکلات به دست آید.
وی تصریح کرد: ازاین رو هم به دنبال حل مشکل صنعت هستیم و هم نیم نگاهی به سرمایه گذارانی داریم که به دنبال سرمایه گذاری روی ایده ها و طراح های نو هستند.
کوانتوم دات یا نقاط کوانتومی، نیمه رساناهایی هستند که امروزه با پیشرفت تکنولوژی، استفاده فراوانی در صنایع مختلف و پزشکی دارند. مهم ترین کاربرد این کوانتوم دات ها در صنایع به سبب تولید باتری های خورشیدی و ساخت لامپ های ال ای دی است؛ همینطور در پزشکی هم برای طراحی و ساخت نانو بیوسنسورهای بسیار حساس و پایداری نوری بالاتر در مقابل رنگ ریزه های متداول استفاده می شوند.
این شرکت پیش تر از کوانتوم های کربنی برای انتقال حرارتی در روانکارهای صنعتی بهره برده که دستاورد آن، کاهش اصطکاک قطعات ماشین های صنعتی بوده است.




منبع:

1401/05/17
22:25:55
0.0 از 5
610
تگهای خبر: ارتباطات , تكنولوژی , تولید , دانشجو
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
beedownload بی دانلود