اختتام پدیده دومینوی تخریب باطری ها با اختراع مبتکر سمنانی

اختتام پدیده دومینوی تخریب باطری ها با اختراع مبتکر سمنانی

بی دانلود: سمنان گواهی نامه اختراع ˮفرآیند جلوگیری از تخریب دومینوی باطری های ups با کمک دتکتورˮ اثر محمدعلی حسنی از کارشناسان شرکت توزیع برق استان سمنان از طرف اداره ثبت اختراعات صادر شد.


مخترع این دستگاه و کارشناس مسئول شبکه و ارتباطات شرکت توزیع برق سمنان ۱۲ مهرماه در تشریح اختراع خود اظهار داشت: در سیستم های برق اضطراری" ups "و تجهیزاتی که از باطری های سری یا موازی استفاده می نمایند، اگر حداقل یک باطری معیوب شود، سایر باطری ها به تبعیت از آن مورد تخریب قرار می گیرند که به این عمل پدیده دومینوی تخریب باطری ها می گویند.
"محمدعلی حسنی" با اشاره به اینکه باطری های به کار گرفته شده در یک سیستم برق اضطراری همیشه تا زمان تعیین شده سالم نیستند و برحسب تفاوت های ساخت، یک باطری زودتر از عمر نهایی خود معیوب می شود اظهار داشت: باطری های سری شده ups تحت ولتاژ مشخص شارژ می شوند و کاهش ولتاژ یک باطری سبب تغییر و اعمال ولتاژ بیشتر روی باطری های دیگر می شود که به سبب عدم افزایش ولتاژ هر باطری به بالای ۱۳.۸ ولت انرژی صرف شده، سبب تلف توان و تولید گرما تا مرحله ای که باطری های دیگر به ترتیب ضعفی که دارند معیوب می شوند.
این مخترع سمنانی افزود: برای جلوگیری از این پدیده، لازم است نخستین باطری معیوب با دقت و در کوتاهترین زمان ممکن مشخص و بلافاصله توسط کاربر تعویض شود.
وی افزود: این اختراع عملاً در شرکت توزیع برق استان سمنان به کار گرفته شده و اثرات صرفه جویانه آن به اثبات رسیده است.





منبع:

1401/07/13
10:08:04
0.0 از 5
546
تگهای خبر: ارتباطات , تولید , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
beedownload بی دانلود