معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور:

استان آذربایجان شرقی در صنعت ماشین سازی و دارو سازی اتفاق بزرگی را رقم زده است

استان آذربایجان شرقی در صنعت ماشین سازی و دارو سازی اتفاق بزرگی را رقم زده است

به گزارش بی دانلود، آذربایجان شرقی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور به پیشرو بودن استان آذربایجان شرقی در صنعت ماشین سازی و داروسازی اشاره نمود و اظهار داشت: آذربایجان شرقی خصوصاً کلانشهر تبریز در صنعت ماشین سازی و داروسازی اتفاق بزرگ و ویژه ای را رقم زده است.


روح الله دهقانی فیروز آبادی، شنبه ۱۴ مرداد در آیین افتتاح نخستین کارخانه نوآوری دارویی کشور در مرکز رشد فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به پشتیبانی از کارخانه و شرکتهای دانش بنیان تصریح کرد و اضافه کرد: شرکتهای دانش بنیان اقدامات بهادار ای در سطح کشور انجام می دهند ولی این شرکت دانش بنیان ابتکار نوین و خوبی در عرصه دارویی داشته است و باید از این شرکتها حمایت گسترده و کافی صورت گیرد و در این خصوص نیز امیدواریم با کمک شرکتهای دارویی آذربایجان شرقی، اعتبار مالیاتی تضمین شده برای توسعه وپیشرفت این شرکتها در نظر گرفته شود.
پرویز شهابی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این مراسم از حمایت ۱۰۰درصدی مادی از شرکتهای دانش بنیان در مرکز رشد و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آگاهی داد و اظهار داشت: پروپوزال های نوشته شده در عرض ۹ ماه تبدیل به طرح می شوند که این طرح ها در صورت تصویب و پذیرش در این مرکز از حمایت ۱۰۰ درصدی مادی و معنوی برخوردار خواهند شد.
وی ادامه داد: این طرح ها پس از تصویب اگر تبدیل به محصول شوند یا در کارخانه های دارویی و یا بصورت شرکت دانش بنیان در بخش خصوصی تولید می گردد.
وی نوآوری بخش مرکز رشد و فناوری دانشگاه علوم پزشکی را وارد کردن محصول از بازار به دانشگاه عنوان نمود و اظهار داشت: عمده فعالیت در این مراکز آموزش صفر تا ۱۰۰ هسته های فناوری به دانشجویان است.




منبع:

1402/05/16
10:11:06
0.0 از 5
323
تگهای خبر: آموزش , تولید , دانش بنیان , دانشجو
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
beedownload بی دانلود