كاربرد دستگاه ضدعفونی كننده نانو ذرات كوانتوم در شركت اتوبوسرانی آذربایجان شرقی

كاربرد دستگاه ضدعفونی كننده نانو ذرات كوانتوم در شركت اتوبوسرانی آذربایجان شرقی

به گزارش بی دانلود رئیس پارك علم و فناوری آذربایجان شرقی از كاربردی شدن دستگاه ضد عفونی كننده كابین اتوبوس ها در شركت اتوبوسرانی این استان آگاهی داد و اظهار داشت: محلول مورد استفاده در این دستگاه بر پایه نانو ذرات كوانتوم است.


به گزارش بی دانلود به نقل از ایسنا، دکتر عبدالرضا واعظی در نشست خبری آنلاین امروز وزارت علوم با اعلان اینکه تابحال 664 تقاضا برای استقرار در این پارک از طرف شرکت ها ارسال شده است، اضافه کرد: از این تعداد 300 شرکت فناور در این پارک مستقر شدند و میزان درآمد آنها در سال 1398 بیش از 1634 میلیارد تومان بوده است.
وی حجم صادرات این شرکت ها را در سال قبل 9 میلیارد دلار عنوان نمود و افزود: همزمان با شیوع ویروس کرونا 15 شرکت مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان برای تولید تجهیزات و ملزومات مورد نیاز کشور فعال شدند که از آن جمله می توان به تولید روزانه 42 هزار عدد ماسک اشاره نمود.
واعظی طراحی و ساخت دستگاه ضد عفونی کننده کابین اتوبوس را از دیگر دستاوردهای این شرکت ها نام برد و یاداور شد: این دستگاه برمبنای ماده ضد عفونی کننده غیر الکلی و بر پایه نانو ذرات کوانتوم اقدام در مدت 3 دقیقه قادر به ضد عفونی کردن کابین اتوبوس ها است.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی تولید کیت های تشخیصی، ونتیلاتورهای قابل حمل ارزان قیمت و دستگاه مه پاش ضد عفونی کننده ادارات را از دیگر محصولات دانش پایه شرکت های مستقر در این پارک دانست.
وی با اشاره به چالش های حوزه دانش بنیان در تولید محصولات در شرایط بحران اشاره کرد: دریافت مجوزهای اصلی از چالش های شرکت های دانش بنیان است. این شرکت ها با چالاکی موفق به تولید محصولات مورد نیاز کشور در زمان شیوع ویروس کرونا ویروس شدند ولی این چالاکی در دستگاه های اجرایی وجود ندارد.




منبع:

1399/04/17
23:21:58
5.0 از 5
2862
تگهای خبر: تولید , دانش بنیان , فناوری , مجوز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
beedownload بی دانلود