رونمایی فناوری حمل و نقل ایمن هوایی باتری لیتیومی

رونمایی فناوری حمل و نقل ایمن هوایی باتری لیتیومی

به گزارش بی دانلود، پرواز باری حامل باتری های لیتیومی مجهز به سیستم ایمنی فعال تازه توسعه یافته، روز سه شنبه چهارم آذر، از فرودگاهی در مرکز چین انجام شد و پیشرفتی در رفع تنگنا های جهانی حمل و نقل هوایی ایمن محصولات انرژی پرخطر را رقم زد.



پرواز باری شرکت اس اف اکسپرس (SF Express) از فرودگاه بین المللی «ایژو هواهو» (Ezhou Huahu) پرواز کرد.
ارزش کل تولید صنعت باتری لیتیومی چین در سال ۲۰۲۴، از ۱.۲ تریلیون یوان (حدود ۱۷۰ میلیارد دلار آمریکا) فراتر رفت و همین طور حجم حمل و نقل هوایی باتری لیتیومی این کشور در همین مدت با ۲۱.۲۶ درصد افزایش سالانه، به ۶۴۵ هزار تن رسید. در عین حال، خطر ذاتی احتراق و انفجار این نوع باتری ها، رگولاتور ها را ناگزیر کرد تا این محصولات را بعنوان محموله های پرخطر طبقه بندی و درنتیجه کارآیی لجستیک را محدود کنند.
برای حل این چالش ها، پروژه فعلی بعنوان طرح مطالعه و توسعه کلیدی ملی برای دوره چهاردهم برنامه پنج ساله (۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵) و به سرپرستی دانشگاه چونگ کینگ جیائوتونگ، با مشارکت غول باتری سازی کاتل (CATL) و آکادمی علوم و فناوری هوانوردی غیرنظامی چین، در لیست قرار گرفت.
وو جینژونگ، مدیر پروژه و استاد دانشگاه چونگ کینگ جیائوتونگ اظهار داشت: این گروه پژوهشی با سه مشکل اصلی مکانیسم های نامشخص، فرار حرارتی، خرابی مواد و سازه و فقدان فناوری های آزمایش مقابله کرده است. آنها این کار را با ساخت سیستم حفاظت ایمنی زنجیره کامل انجام دادند.
در این سیستم حفاظتی هوشمند از الگوریتم های هوش مصنوعی برای نظارت بر ۱۲ شاخص اصلی مانند دما و انتشار گاز استفاده شده است. هشدار های خطر در سطح میلی ثانیه دریافت شده و بطور خودکار اقدامات مهار اضطراری برای ممانعت از فرار حرارتی در منبع شروع می شود و درنتیجه، فراتر از روش های سنتی ایمنی غیرفعال حرکت می کند.
یوان شوای، محقق آکادمی علوم و فناوری هوانوردی غیرنظامی چین اظهار داشت: این فناوری، شکاف مهمی را در صنعت داخلی پر می کند و چین را در خط مقدم بین المللی ایمنی هوانوردی مواد خطرناک قرار می دهد.
ژائو نینگ، معاون شرکت اس اف اکسپرس، با برجسته کردن تاثیر اقتصادی این نوآوری، اشاره کرد این پرواز طی دو ساعت به شنژن رسید که در مقایسه با حمل و نقل زمینی معمولی، راندمان تحویل را تقریباً ۸۰ درصد بهبود می بخشد.
خبرگزاری شینهوا گزارش کرد، این پرواز آزمایشی موفقیت آمیز، راهکار مناسب برای توزیع سریع باتری ها را نشان داد و نشانه گذار این فناوری از کاربرد آزمایشگاهی به کاربرد صنعتی بود.
منیع: ایسنا
به اجمال، با این حال، خطر ذاتی احتراق و انفجار این نوع باتری ها، رگولاتور ها را مجبور کرد تا این محصولات را به عنوان محموله های پرخطر طبقه بندی و درنتیجه کارآیی لجستیک را محدود کنند.
برای حل این چالش ها، پروژه فعلی به عنوان طرح مطالعه و توسعه کلیدی ملی برای دوره چهاردهم برنامه پنج ساله (۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵) و به سرپرستی دانشگاه چونگ کینگ جیائوتونگ، با مشارکت غول باتری سازی کاتل (CATL) و آکادمی علوم و فناوری هوانوردی غیرنظامی چین، در فهرست قرار گرفت.
وو جینژونگ، مدیر پروژه و استاد دانشگاه چونگ کینگ جیائوتونگ عنوان کرد: این گروه پژوهشی با سه مشکل اصلی مکانیسم های نامشخص، فرار حرارتی، خرابی مواد و سازه و فقدان فناوری های آزمایش مقابله کرده است. آنها این کار را با ساخت سیستم حفاظت ایمنی زنجیره کامل انجام دادند.
در این سیستم حفاظتی هوشمند از الگوریتم های هوش مصنوعی برای نظارت بر ۱۲ شاخص اصلی مانند دما و انتشار گاز استفاده شده است.
1404/09/07
16:58:55
0.0 از 5
6
تگهای خبر: پروژه , تولید , دانشگاه , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
beedownload بی دانلود