در گفت وگو با بی دانلود مطرح شد

پاسخ به برخی ادعاها درباره تولید داروی كووید-۱۹

پاسخ به برخی ادعاها درباره تولید داروی كووید-۱۹

به گزارش بی دانلود رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه داروهای ادعا شده در کشور برای کاهش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا اثرات اثبات شده ای ندارند، اظهار داشت: هیچ دارویی دراین زمینه در پروتکلهای درمانی بین المللی وارد نشده است.


دکتر مصطفی قانعی در گفت و گو با ایسنا، درباب تولید داروهای گیاهی برای درمان بیماری کرونا، اظهار داشت: در پروتکلهای درمانی این بیماری تاکید گردیده است که این داروها می توانند برای تسکین بیماری مورد استفاده قرار گیرند.
وی افزود: زمانی که سازمان غذا و دارو تاییدیه برای دارویی صادر می کند، می توان از آن دارو برای درمان بهره برد.
قانعی اظهار نمود: ولی آنچه که بعنوان دارو برای بیماری کووید-۱۹ در نظر داریم، دارویی است که بتواند در ICU بیمارستان ها به کاهش مرگ بیماران مبتلا منجر شود. بر این اساس تا حالا ۳ داروی "کورتیکوئید استروئید"، "داروی ضد انعقاد" و "اکسیژن" بعنوان داروهایی که در کاهش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا موثر هستند، معرفی شده اند.
دبیر کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا اشاره کرد: سایر داروها شامل آن دسته از داروهایی که تولید آنها اعلام شده است، اثر اثبات شده ای ندارند و در پروتکلهای درمانی بین المللی نیز وارد نشده اند، ضمن آنکه در کشور نیز دارویی که منجر به کاهش مرگ ومیر ناشی از این ویروس شود، در اختیار نداریم.
به گزارش بی دانلود به نقل از ایسنا، بتازگی از طرف تعدادی از مسئولان ادعای کشف دارویی برای درمان بیماری کووید-۱۹ اعلام شده است که بگفته دکتر قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی تا حالا چنین دارویی نه در پروتکلهای درمانی جهانی وارد شده و نه در ایران به تولید رسیده است.




منبع:

1399/12/22
13:11:33
0.0 از 5
980
تگهای خبر: تولید , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
beedownload بی دانلود